Kolonits Klára
Az egyik előző részben (s02e12) elmondtam, hogy a beéneklésnek mi a fontossága, mi a célja. El is kezdtünk skálázni, ami egy nagyon érdekes témát hozott fel, mégpedig a passaggio-, avagy a valtóhang-kérdést (s02e13). A mai epizódban folytatjuk ezt a beszélgetést, és természetesen a beéneklés metódusának ismertetését is. Ahogy említettem, a zöngét kisebb hangterjedelemben érdemes gyakorolni, nagyjából a felső passaggio-ig. De mi történik, amikor túl szeretnénk lépni ezen a határon, és ugyanazzal az egyszerű skálával, különböző magánhangzókkal, fel szeretnénk érni a magasabb regiszterbe? Milyen megoldások vannak arra, hogy a hang felfelé – és különösen lefelé menet, mind a két irányba ugyanolyan fényes és zengő maradjon minden regiszterben? Hogy kerüljünk el a “pincébe” esést, a test akaratlan ellazulását? Ebben a videóban két egyszerű technikát mutatok be, amit mindenki azonnal kipróbálhat. Következőben pedig azt is megmutatom, hogy mit csinál egy súlyzó vagy egy fitneszszalag a zongorámnál, és miért nincs már szükségem rá a színpadon – mondjuk Valois Margit szerepében.